Arash Markazi Rumors

Arash Markazi: Life Update: I will begin teaching at USC this fall and I’ll be moving from ESPNLA to ESPN to cover more national stories starting in July. I will be living, working and teaching in L.A. but I’ll be covering a lot more than just the teams in L.A. starting next month for ESPN. And for undergraduate & graduate journalism students at USC the class is JOUR 432. I think there’s only one spot left for the fall semester.
Markazi, in a statement distributed by ESPN, said he understands “their decision not to run the story,” while noting that he stands by the accuracy of the piece. Nonetheless, Markazi says he “should have been clearer in representing my intent to write about the events I observed.” ESPN sources maintain that the piece was never officially posted on either its main website or on ESPNLosAngeles.com, but was instead posted only on a server and accessible through searches only during the time it was up. Nonetheless, the piece, as seen on blogs, appeared with a time stamp of 2:04 a.m.
Don Ohlmeyer, ESPN’s ombudsman, was among those who criticized the company for its conduct during the James show, writing: “Beyond James, it’s a cautionary tale for ESPN. If the network wants to be considered the true worldwide leader in sports, it must accept the responsibility that comes with it. As the biggest player in the space, ESPN can establish and give credibility to a story. With that clout, of course, comes the obligation to cover each story not just with journalistic integrity but with appropriate weight — or risk that very same credibility.” An ESPN source said the decision to pull the web piece was entirely made by the company’s editorial staff, with no input or demand from James or his marketing staff.
The events described in the story seem to coincide with practices held by USA Basketball in Las Vegas in preparation for the FIBA World Championship this fall. The story details scenes where James and other NBA players, including New Orleans point guard Chris Paul, Boston forward Glen Davis and Los Angeles Lakers forward Lamar Odom were present. The central part of the piece is centered at Tao, a nightclub and restaurant at the Venetian Hotel in Las Vegas, with depictions of James, surrounded by Paul, four of James’ childhood friends, a man who at one time was in a relationship with James’ mother, Gloria, and two employees of Nike, his shoe endorser. Markazi counted a dozen security guards in the area — five of whom appeared to be assigned to James. At one point in the story, the writer describes a scene in which a pair of apparently nude women are stationed in a bathtub full of water and rose petals, which appears to be a regular occurrence at Tao.
A story that depicts LeBron James’ night on the town last weekend at a Las Vegas hotel was pulled from ESPN’s Los Angeles website Wednesday. The piece, written by Arash Markazi, a Los Angeles-based columnist, was apparently originally posted at 2:04 a.m. ET. Markazi did not respond to a Twitter request for comment. However, Josh Krulewitz, an ESPN spokesman said the company was looking into the circumstances surrounding the publication of the story, but added, “The story should have never been published. The draft was inadvertently put on the server before going through the usual editorial process. We are in the midst of looking into the matter.”